Kycklinggryta med bambuskott alá thai

Det fanns alltså önskemål om att jag skulle börja lägga ut recept. Så, varför inte tänker jag nu :)
Är det något recept ni är sugna på så får ni hojta.

Kycklinggryta med bambuskott alá thai

Dela kycklingfileérna i lagoma bitar och bryn på dom (Personligen använder jag wokpanna)
Krydda med lite vitpeppar.
Häll på ostronsås & sweetchilisås, allt efter tycke och smak.
Slå på vatten tills du får så mycket "sås" du vill ha.
Låt koka lite, häll på bambuskott. (Vattenkastanjer är också gott att ha i)
Sist kan man ha glasnudlar i om man vill. ( Det tycker lars om)

Smaka av och använd mer ostron- & chilisås om det smakar lite. Som sagt, allt efter tycke och smak. Var dock lite försiktig med sweetchilisåsen. Känns grytan blaskig, använd lite redning.
Serveras med ris.
- Hur busenkelt var inte det här :P

Glasnudlarna lägger man bara ner i en skål med hett vatten och låter dom ligga en stund så är dom klara att använda i grytan.
Ostronsås & sweetchilisåsen köper jag på thaimarket, likaså bambuskott, vattenkastanjer, ris & glasnudlar. Men det är enbart för att jag personligen tycker att de är godare än de man köper på vanlig affär :)
Och så kan jag rekomendera att införskaffa en riskokare.
(Lars åt inte ris föränn han träffade mig och min riskokare)


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hade inte heller sätt en riskokare förs jag träffade ingemar, men idag kan jag inte leva utan de..

Kanon tack så mycket!!



Mitt kvälls/eftermiddags nöje här i livet är bakning och matlagning.. =) så jag älskar recept!



Min kära sambo kallar mej för momma igårkväll då jag tod och bakade igen.. men han klagad inte då det var färdigt(å så när han tjuvade av smeten)

2008-09-08 @ 19:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar