Inside the walls of Riksvägen

Så var det måndag igen och jag är ledig. Tänkte jag skulle städa idag. Men jag gjorde det mesta igår kväll. Bytta gardiner och greja. Sis har tatt mammas dammsugare så jag kan inte dammsuga heller.
Tro mig, när man använt en värsting dammsugare, då vill man inte ha nå annat sen.

Men annars hade jag tänkt jag skulle ta och baka lite idag. Lovade gubben att göra fler bakelser och det skulle vara kul att ha lite annat att bju på till helgen också. Kanske man ska ta och göra en smörgåstårta också.
Nån som har nå förslag på goda kakor och sånt?

Vad vill man ha som 20-åring?

Jag har även börjat läsa en bok, "Säg det inte till någon" Det är en självbiografi om flickan Kathy. Hennes far misshandlare och utsätter henne för brutala händelser redan som 4 årig. Hon blir utnyttjad av såväl pojkar, präster och läkare. Hon skickas iväg på uppfostringsanstallter och dårhus där nunnorna misshandlar och plågar barnen och påstår att dom har djävulen i sig..

Nu ska jag hoppa in i duschen och därefter märks det vad jag hittar på..
Sen ska nog försöka ta mig hem till gullvivan tror jag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Brunkaka är gott... god sockerkaka men kakao i och mjuk kräm liknande uppepå men kokos uppepå...:)

2008-03-11 @ 10:23:58
URL: http://potatisbrallan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar